Hírek
2012. Március 21. 07:01, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress
Az építőipar válsága ellenére bizakodóak az építőanyag- és burkolatkereskedők
Eredményes évet zárt az egy évvel ezelőtt alakult Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat (MÉBKER).
Az építőanyag- és burkolatkereskedőket tömörítő klaszter jellegű szerveződés az építőipart sújtó recesszió ellensúlyozására jött létre. Célja, hogy a hálózat tagjai közös marketing tevékenység és menedzsment képzések révén növeljék forgalmukat valamint hatékonyságukat, és erősítsék piaci jelenlétüket. Az első évben elért eredmények biztatóak.
„A válság hatására átalakult az építőanyag piac. Nem csak a kereslet esett vissza, megváltoztak a vásárlási szokások, megfontoltabbak lettek a vevők, csökkent a kosárérték, hosszabb lett a vásárlási döntés folyamata, tovább romló fizetési morál mellett. Felismertük, hogy a megoldás a marketingkommunikáció erősítése és a menedzsment képességek javítása, melyet összefogva valósíthatunk meg hatékonyan” – világította meg az összefogás létrejöttének okait Markovich Béla a MÉBKER alapítója, a Mapei Kft ügyvezetője.
Hozzátette: 'azok a kereskedők, akik nem reagálnak a megváltozott piaci helyzethez, egyre nagyobb nehézségekre számíthatnak. Az építőiparban folytatódó recesszió miatt a forgalom további drasztikus csökkenésével kell szembe nézniük, ami sokaknak a véget jelenti. Azok viszont, akik felismerték, hogy változtatni kell, és új eszközökre van szükség a siker érdekében, azok jó eséllyel néznek szembe a válsággal' – adott hangot véleményének Markovich Béla.
Válaszok a válságra
A MÉBKER 2011-ben közös marketing kampányokkal és marketingtámogatással, valamint a hatékonyságot növelő specializált tréningekkel adott választ a válságra.
A múlt évben négy közös kampányt szerveztek a hálózat tagjainak. A kampányhoz csatlakozó tagkereskedések minden marketing eszközt készen megkaptak, a szórólaptól kezdve a kuponokon át az óriásplakátig. A hálózati együttműködés lehetőséget teremt a tagoknak kiváló szakértőkkel együttműködni, valamint kedvező gyártási árakat érvényesíteni a közös kampányoknál alkalmazott marketingeszközök tekintetében.
Kiemelkedő szerep jutott a hatékony működést segítő tréningeknek, amelyet négy neuralgikus témában, kintlévőség-kezelés, értékesítés, marketing, valamint szervezetfejlesztés területen szervezetek.
Markovich Béla, a kampányok eredményei, valamint a tagok visszajelzése alapján sikeresnek értékeli a MÉBKER első évét, melyet alátámaszt, hogy a 38 tagkereskedővel létrejött hálózat egy év alatt 68 tagúvá bővült, összesen 117 boltot tömörítve.
Az idei tervek
A MÉBKER idei programjának összeállítását megelőzte egy felméréssel összeállított problématérkép, mely rávilágított, hogy a kereskedések gondjai változatlanok. A legnagyobb problémát továbbra is a kevés a vevő, az egyre nehezebben elnyerhető nagyobb projektek, valamint a romló fizetési morál jelenti. Emellett jelentős az igény az internetes megjelenés erősítésére, mely nagyobb hangsúlyt kap a MÉBKER idei programjában.
„Nagyon bizakodó vagyok és a kedvezőtlen kilátások ellenére javulást várok a MÉBKER tagkereskedéseinek helyzetében. Úgy vélem, hogy a marketing aktivitás növelésével és a menedzsment hatékonyság növelésével meg tudjuk őrizni, sőt némiképp növelni is tudjuk piaci pozíciónkat” – mondta az idei várakozásokról Markovich Béla a MÉBKER alapítója, a Mapei Kft. ügyvezetője.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot