Hírek
2017. Április 27. 11:44, csütörtök | Sport
Berényi László: Más taktikával a Salgó Rallye-n
Berényi László - Pap Tamás
Sztárt Alkot Kft - Opel Adam R2
M6LOG Salgó Rallye
2017.04.29.30.
Interjú Farkas Kálmán csapatfőnökkel az M6LOG Salgó Rallye előtt.
A hétvégén újra rajthoz áll a Berényi - Pap legénység és az Opel Adam.
Három pályán nyolc gyors fog a versenyzőkre és a csapatra várni.
Nyolc gyors ismerős és kevésbé ismert pályákon száll harcba Laci és Tomi a sporttársak és az idő ellen. A Miskolc rallye ezüstérmet hozott számotokra. Az ott szerzett adrenalin mennyire lesz elég az Ózd Rally-ra? Mekkora harc lesz itt az aranyért?
- Köszönöm figyelmedet, és rögtön megnyugtathatlak mink is holtig tanulunk.
Főleg a saját tapasztalatot apportáljuk a következő versenyekhez! Igaz, új autómárka esetén ez nehezebben megy! Pont ezen okból roppant nagy a tűz mindenkiben, kicsit még vissza is kell fognunk magunkat.
A titkos apró részletekbe betekintve, nem is hinné az ember, hogy mennyi mindenre kell figyelni. Nem is értem, hogy miért nem csapatsport a rally a hatóságok és a rendelet alkotók szerint?
Visszatérve az adrenalinra, talán sosem éreztük ilyen jól magunkat, mint most.
Szokták mondani: "Teher alatt nő a pálma!"
Egy biztos, nagy harc várható, de az új technikát nem szeretnénk lenullázni, ezért mindig marad egy kicsi a gyorsokon.
Célba kell érni, mert különben ledolgozhatatlan lesz az éves hátrány a pontszerzésben.
A Miskolc rally óta volt-e fejlesztés az Opel Adam-on?
- Volt fejlesztés az Adamon, de még nem apportáltuk bele!
Mivel lényegi kérdésről van szó, mint a futómű, gondolkodunk a megvásárlásáról.
Most ezen a szép sima pályán bizony nagyon hiányzik, de megpróbáljuk ezek nélkül is hibátlanul abszolválni a gyorsokat. Erre már csak az Iseum Rally után kerülhet sor. Szerintem jelentős előnyt képezne!
Így marad az, hogy pattogzik a zománc a fogamról, míg a célba nem érnek a fiúk.
Tulajdonképpen ezért az izgalmakért csinálom, mint csapatfőnök.
Egy "új"gyorsasági szakasz a Sámsonháza - Nagykeresztúr rövid távja is bekerült a gyorsasági szakaszok közzé. Mit is lehet erről a gyorsról tudni? Gyors, dobálós, tempós stb?
- Sámsonháza, nem tudom, szerintem mindenkinek új, egyenlő esélyek vannak.
Talán akik a környéken laknak Észak-Kelet Magyarországon azoknak jók! Fejből mehetnek! Azt mondják jó minőségű az aszfalt, majd meglátjuk a pályabejáráson.
Mivel itt csak kettőt menyünk, nem hinném, hogy nagyobb súlyú, mint a többi gyors.
Vasárnap kicsit elugrottok a Vizslás - (Kazár) Salgótarján gyorsra és onnan Zagyvaróna - Ceredig meg sem álltok. Szereted-e ezeket a gyorsokat, elég naftát tudtok-e tankolni a gyorsokra?
- Ismét, sajnos tankolózónás autó, emberek kellenek, aminek nem örülünk. Sok felesleges költség a hosszú etapok miatt.
Nyilván a pilóta nem bánja, mert kevesebb üzemanyagot kell cipelni, és ez kisméretű Adam pedig nem tud egész távra tankolni.
Így kell megoldani, ahogy a kiírás megtörtént! Reméljük többször ilyen nem lesz a rally2-nek.
Hisz az olcsóságot nem csak a kevesebb megtett kilométer befolyásolja, hanem az versenyterv is! Nyilván aki már egyszer volt a Vizsláson nem panaszkodhat, de nem hinném, hogy ez nehezebb, vagy könnyebb pálya. Itt belerázódunk a versenybe.
A Cered az már más tészta. Igazi rally pálya. Nekem személy szerint az országba ez a legizgalmasabb kijelölhető gyors.
Sok mindenki vesztét okozta már, úgyhogy itt is bent hagyunk a biztonság miatt néhány másodpercet, aztán meglátjuk mennyire elég!
Döntő lehet háromszor menni rajta, majd az is számít mennyire lesz kihordásos a nap folyamán.
Mert ugye, egyre rutinosabban megyünk és gyorsulunk, elvileg, de a kihordás pedig hátráltat, a harmadikra kopottabb a gumi, nyilván nem vásárol rá újat senki.
Hopp és az időjárás kint a pályán, bizonyára el kell találni milyen gumit teszel fel.
Néha ez is lutri, mert az időjósok legtöbbször becsapnak!
Gondolom elképzelhető, hogy még ezen felül mennyi a teendő a versenyig. Ezért most elköszönök, a megtisztelő média munkatársaktól, mert tudósítás nélkül nem lennénk ilyen ismertek, a szurkolóinktól, akiket nagyon várunk a pálya szélén, valamint a reklám partnereinktől, akik nélkül esélytelenek lennénk a jó eredményekre: SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft. Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft. Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft. Racionál Tuning Kft.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 16. 08:13, szombat | Sport
Holland-magyar - Rossi: egy pillanatra sem adhatjuk fel a játékunkat
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.
2024. November 14. 07:44, csütörtök | Sport
Nemzetek Ligája - Ki-ki meccset játszunk a hollandokkal
Hat negyeddöntős hely kiadó a labdarúgó Nemzetek Ligájában a csütörtöktől szombatig tartó ötödik forduló előtt.
2024. November 13. 13:56, szerda | Sport
Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin
2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.
2024. November 13. 13:51, szerda | Sport
Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója
Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.