Hírek
2013. Április 07. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Íme a Rimac, a horvátok elektromos szuperautója
A horvát Rimac, az autóipar egy vadonatúj szereplője a tavalyi Frankfurti Autószalonon az elektromos autók szekciójában mutatkozott be. Az eseményen magunk is jelen voltunk, de a látványos, ám látványosan gyermekcipőben is járó koncepció alig ragadta meg a figyelmünket, s minderre csak rákontráztak azok a számadatok, amik legfeljebb promóciós nagyotmondásnak voltak tekinthetők.
Az 1650 kg tömegű szuperautó lemezei alatt ugyanis négy elektromotor rejtőzik, s ezek mindegyike egy-egy kereket hajt, így téve lehetővé, hogy azok az aktuális körülményeknek megfelelő hajtóerőben részesüljenek. Erőből pedig nincs hiány, hiszen összesen 1088 tagú ménes áll rendelkezésre, miközben a kerekeket 1600 Nm (!) nyomaték nyúzza. Mindezek hallatán persze már előre kikerekednek a szemeinek, de ekkor még nem szóltunk egy szót sem arról, hogy az álló helyzetből 100 km/h-s sebességre 2,8 másodperc alatt gyorsuló, s tizenkétezres fordulaton tempóját akár 305 km/h-ig is fokozó autó hatótávolsága állítólag 600 kilométerre nyúlik.
Nem kis teljesítmény ez a semmiből előcsöppent gyártó részéről, ami ráadásul a műszaki bravúrok mellett az esztétikumra is tudott adni. A Concept_One karbonszálas anyagokból építkező szépséges sziluettjét ugyanis igazi zsenik vetették papírra, hiszen az olasz Pininfarina stúdiónál tapasztalatokat gyűjtő munkatársak kezét a belga Vilner műhely is vezette.
A szupercsapat remekműve pedig egy 88 példányos flottával hamarosan az utakat is rója, s a cég mindössze 25 esztendős vezérigazgatója, Mate Rimac a napokban arról is beszámolt, hogy az árcédulán kerek egymillió dolláros összeg szerepel majd, ám a nagyságrendileg 235 millió forintos vételár sok esetben még mindig nem ér fel azokhoz a konkurensekhez, akiket a Concept_One ellenfeleinek szemelt ki, így az elhintett számadatok realizálódásával az összeg vélhetően már csak zsebekben csörgedező aprónak lesz tekinthető.
A horvát szuperautóhoz képest a Ferrari 458 Italia is csak a szegények játékszere, hiszen a Concept_One – alias Volar-e – árán három-négy darabot is vehetnénk belőle, így az 570 lóerős, 3,4 szekundumos sprintidőre képes taljánnal készített videó nem is az összehasonlítás miatt érdekes, hanem amiatt, hogy a Rimac szkeptikus fogadtatásunk ellenére mégiscsak járóképessé vált.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot