Hírek
2019. Május 30. 15:06, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Mintegy felére csökkent az üdítők cukor- és kalóriatartalma 2010 óta
Magyarországon az üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma 2010 óta összesen 43 százalékkal csökkent - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön az MTI-vel.
A közleményben felidézik, hogy a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség korábban tett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.
A szövetség tagvállalatai a kitűzött célt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve kis kiszerelésű termékeik arányának növelésével valósítják meg, és bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát - írják a közleményben.
Az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010. és 2018. között a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 43 százalékkal csökkent, ami 3 százalékpontos javulás a 2017-ben mért 40 százalékos értékhez képest. Az alkoholmentes italok 2010-ben 100 milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 23 kalória. A csökkentett kalóriatartalmú, azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter, és kalóriamentes termékek aránya az alkoholmentes italokon belül 23 százalékról 56 százalékra emelkedett 2010. és 2018. között. Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka az átlag magyarországi fogyasztó által bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének - közölte a szakmai szövetség.
A közlemény idézi Nagy István agrárminisztert, aki szerint az üdítőital szövetség példaértékű cukorcsökkentési programja egyértelműen mutatja a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar piac iránt. A vállalások eléréséhez szükséges új, innovatív technológiák alkalmazása és a folyamatos termékfejlesztés jelentős mértékben erősíti a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét.
Miklósvári Géza, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke a közleményben hangsúlyozta, szövetségük és tagvállalataik tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával járulnak hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. A tagvállalatok éves szinten mintegy 230 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, közvetlenül 4000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:05, péntek | Életmód
Jövőre jön a Vidéki Otthonfelújítási Program
A Vidéki Otthonfelújítási Program érdemben javíthat a kistelepüléseken élő családok lakáskörülményein
2024. November 14. 07:38, csütörtök | Életmód
Kihirdették a Saubermacher - Az Év Természetfotósa 2024 pályázat díjazottjait
Az év természetfotósa címet Daróczi Csaba nyerte, akinek 16 képe szerepel a legjobbak között.
2024. November 14. 07:36, csütörtök | Életmód
Notre-Dame - December 8-tól mindenki előtt ingyenesen nyitva áll a katedrális
A 2019-es tűzvész után újjáépített párizsi Notre-Dame-székesegyház december 8-tól ismét \"az egész világot\" fogadja, egy nappal azután, hogy Emmanuel Macron francia elnök beszédet mond a katedrális előtti téren.
2024. November 13. 07:51, szerda | Életmód
Jövőre két lépcsőben dupláznál meg a családi adókedvezmény mértékét
Újabb egyszerűsítések segíthetik a gyermekes családok életkezdését és lakhatását - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) kedden az MTI-vel.