Hírek
2013. Március 20. 09:42, szerda |
Belföld
Forrás: autopult.hu
Örökmécses - már rendelhető a modern Jaguar E-Type
„250 - Se több. Se kevesebb.” Ez a szlogen fogadja azokat, akik a Lyonheart oldalára látogatnak, utalva arra, hogy a britek kis autógyártó manufaktúrái között még van legalább egy, ami megengedheti magának azt a luxust, hogy ügyfeleit sietségre ösztökélje. Igaz, az azért megjegyzendő, hogy a Jaguar E-Type modernkori átiratát felélesztő, valójában svájci gyökerekkel bíró cég a tervezett 50 példányos szériát éppen a kereslet nyomására ötszörözte meg, így aztán az sem lenne meglepő, ha a szekér lendülete magával sodorná a fenti számot is.
Mindenesetre hiány vélhetően nem lesz a modellből, hiszen a K Cabrióval tovább bővült a paletta, s a modern technikával felvértezett klasszikus ezzel bizony már kiérdemli magának az álomautónak járó titulust is. Ami a külcsínt illeti, a jelzők felesleges fokozására nem is vetemednék, hiszen az ínyencek bizonyára látják, hogy a világ legvonzóbb veteránjának sziluettje modern stílusjegyekkel gazdagodva is megőrizte az autó méltóságát, s a LED-es fényszórók sokküllős felnikkel alkotott kontrasztja olyan vonzó, hogy sötétben csillogó örökmécses módjára csábítja magához a buta rovarként megőrülő autórajongókat.
Őrjítő hangerővel szól a szirének éneke
Lelkesedésünk a kézzel munkált alumínium lemezek alá pillantva sem szűnik, hiszen a nemesi öltöny modern műszaki arzenált rejt. Az anyagelvűségből fakadó könnyű építési elv alkalmazása persze csak a kezdet, melynek kiteljesedéséhez kell egy gazán erőben dúskáló szív is. Nos, a Jaguar XKR-ből származó ötliteres V8-as blokkot ezúttal kompresszorral tömi a Cosworth, így préselve ki 575 lóerős teljesítményt és hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékot a motorból. Az erőfolyam a ZF hatfokozatú automataváltóján keresztül nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait, 3,9 szekundumos sprintidőt, s elektronikusan korlátozott 300 km/órás végsebességet eredményezve.
Újabb ok, hogy fenntartások nélkül költhessünk el ~400.000 eurót - nettó
Noha ez majd csak a regisztrációs adó kalkulációjánál nyer jelentőséget, de a K teljesíti az EU 5-ös előírásait, igaz az autó nem csak a levegőt, de a benzint is kacsa módjára nyeli – vegyes üzemben például 11,9 litert, ami városban a csalóka papírforma szerint is eléri a 18,4 litert. A piszkos anyagiakra persze ügyet sem vetünk a minden földi jóval felszerelt utastérben, ahová csak a legfinomabb anyagok kerülhettek. Itt a fa, a bőr és a legmodernebb szórakoztató, asszisztens és biztonsági rendszerek garmadája bűvöl el mindenkit, aki a szirének énekét fújó autó felé közeledik.
Az Egyesült Királyságban fejlesztett, s kézimunkában épített autóba szerelmesedve már könnyen tárul szélesre a pénztárca, ami a vásárlás során alsó hangon nettó 360.000 euróval, azaz nagyságrendileg 110 millió forinttal lehet könnyebb, míg a kabrió felára szerény 4,6 millió forint. Némi üröm az örömben, hogy az első tulajdonosok az említett összeg birtokában is csak 2014-ben vehetik át friss szerzeményüket, míg a megrendelésüket ma leadó ügyfelek 18 hónapos várakozási idővel szembesülhetnek.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot